Ahmet Ogut: Softly But Firmly

Galerija Miroslav Kraljević u ožujku na samostalnoj izložbi predstavlja jednog od najpoznatijih turskih umjetnika mlađe generacije. Europska se je ‘art publika’ već imala prilike upoznati s Ogutovim atraktivnim radovima, prije svega na prestižnim manifestacijama suvremene umjetnosti poput posljednjeg Bienala u Istanbulu. Izložba ‘Softly But Firmly’ mladog umjetnika s trenutnom adresom na amsterdamskoj Rijks akademiji predstavit će ovoga puta nove radove u medijima videa, zidnog crteža i animacije. U svojim tehnički jednostavnim, ali provokativnim radovima, Ogut se dotiče nekih od najaktualnijih i globalno relevantnih pitanja, poput međuentičkih sukoba, terorizma, svakodnevne medijske i političke stvarnosti, pri čemu se gotovo uvijek služi humorom te izbjegava propovijedanje i plasiranje “ispravnih” stavova ili odgovora. Upravo ta kombinacija humora i svjesne nedorečenosti stvara nelagodu iz koje proizlazi provokativan karakter Ogutovih vizualno atraktivnih i duhovitih radova koji se nerijetko poigravaju općim simbolima moći kao što je slučaj u,primjerice, njegovoj novoj jednominutnoj animaciji Light Armoured, koja je pri javnom predstavljanju u Turskoj izazvala čak policijsku intervenciju, budući da je rad protumačen kao podrška terorizmu, ako ne i konkretna teroristička prijetnja. U ovoj vrlo kratkoj i jednostavnoj animaciji, koja se ponavlja u loop-u, Ogut transformira sliku Land Rovera u vojno vozilo, opskrbljujući ga oružanom opremom, da bi ono zatim postalo žrtvom nevidljivog napadača, koji gađa vozilo kamenčićima. Ovaj napad, koji se ponavlja u beskrajnom loop-u, ima, međutim, humorističan i apsurdan učinak, budući da ni na koji način ne ugrožava sigurnost oklopnog vozila koje ovdje predstavlja jasan simbol (svjetske) moći, upućujući na beznadnost svih pokušaja otpora. I u drugim radovima nerijetko su prisutne transformacije vozila, koje Ogut koristi kako bi dekonstruirao naivne i normativne načine na koje moć kontrolira živote građana. Tako primjerice u slide projekciji ‘Tuđi automobil’ Ogut (bez dozvole vlasnika) prerušava automobil najprije u istanbulski taksi, a kasnije u policijsko vozilo dok u video radu ‘Death Kit Train’ vidimo tipičan automobil koji se usporeno kreće kroz kadar s desna na lijevo, da bi se nakon nekoliko sekundi otkrilo da automobil gura apsurdno velika grupa ljudi ukazujući na svakdonevnu besmislenost manualnog rada i na mnoštvo onih koji u tome ostaju ‘nezaposleni’ 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ahmet Ogut rođen je u Diyarbakiru u Turskoj 1981. godine. Studirao je slikarstvo na Sveučilištu Hacettepe a magistrirao na sveučilištu Yildiz Teknik University, Art and Design Faculty, Istanbul. Jedan je od urednika časopisa za suvremenu umjetnost. Trenutno živi u Amsterdamu, gdje je sudionik jednogodišnjeg rezidencijalnog programa na prestižnoj Rijksakademie u Amsterdamu. Izlagao je na brojnim izložbama, među kojima su neka od najpoznatijih svjetskih manifestacija i institucija suvremene umjetnosti: 9. Bijenale u Istanbulu, VILLA MANIN; Centar za suvremenu umjetnost, Udine; European Patent Office, Munich; Luxe Gallery, New York; Kunsthalle Exnergasse, Wien; Platform Garanti Contemporary Art Center, Istanbul; Rooseum Center for Contemporary Art, Malmö; Ikon Gallery, Birmingham; Moderna galerija, Ljubljana; Muzej savremene umjetnosti, Beograd; Tennis Palace Art Museum, Helsinki; Sparwasser HQ, Berlin and Proje4L Istanbul Contemporary Art Museum. Tekstovi o njegovim radovima objavljeni su u brojnim knjigama i časopisima, (Mika Hannula: The Politics of Small Gestures: Chances and Challenges for Contemporary Art, Vasif Kortun-Erden Kosova: Szene Turkei Abseints, aber Tor!, Art in America, Monthy Photo, Tema Celeste, Spike Art Quarterly, Metropolis M, Bidoun itd.